De är där för din skull. För att du ska få den hjälp du behöver och för att du ska känna dig så välkommen som möjligt. Alltid med ett skratt nära till hands.
– Jag älskar när jag kan skoja och ha lite roligt med kunderna. Det behöver inte alltid vara så formellt, säger Eva Kopp Nilsson, kundmottagare på Hurtigs Bil.
Har du någon gång varit inne på Hurtigs Bil har du med all säkerhet träffat Eva Kopp Nilsson eller någon av hennes kollegor
i kundmottagningen. I över 14 år har Eva servat, skojat och sett till att alla fått den hjälp de behöver.
– Jag har aldrig varit på ett jobb så länge tidigare, men det måste ju vara ett tecken på att man trivs. Sedan är det en ständig utvecklingsprocess eftersom det är en så föränderlig bransch. Man lär sig något hela tiden.
I kundmottagningen där Eva sitter tillsammans med Johan Keijser och Tina Kallin finns navet i Hurtigs bil. Härifrån tas bokningar emot och läggs ut så att rätt mekaniker får rätt jobb, de ser till att du får hjälp vid skadeärenden, om du behöver en hyrbil eller hjälp med garanti. Bland mycket annat.
– Det är väldigt mycket att hålla ordning på. Vi är ett stort nav både för försäljning, verkstaden, reservdelsavdelningen och kunder. Vi ska få dagarna att flyta på så bra det bara går, förklarar Eva.
Vilket så klart är lättare sagt än gjort. Det gäller att ha många bollar i luften, att ständigt vara redo om något blir akut, att vara beredd att omprioritera och omstrukturera.
– Det kan hända både det ena med det andra och tredje. Då gäller det att man klarar av att tänka utanför boxen, att vara kreativ och ta snabba beslut.
Något som är ständigt återkommande när man pratar med anställda på Hurtigs Bil är den familjära stämningen. Att man tar hand om varandra, ser till att alla trivs och att man får vara precis som man är. Det leder inte bara till en god arbetsmiljö utan även till att man gör ett bra jobb. Att det är uppskattat syns inte minst på den stora del av kunder som återkommer till Hurtigs år efter år.
– Det behöver inte vara uppsträckta skjortor, blanka skor och kostymer. Man får komma som man är. Det är den familjära stämningen på Hurtigs som är vår styrka, både bland oss anställda men också mot våra kunder. Vi har väldigt många stamkunder som vi fått en trevlig och bra relation med, berättar Eva.
En som är relativt ny i den stora bilfamiljen på Solbräckegatan i Kungälv är Evas kollega Johan Keijser. I snart ett år har han jobbat i kundmottagningen.
– Det har varit roligt och lärorikt på många sätt. Det är inget jag jobbat med tidigare, men jag har branschvana och erfarenhet som kvalitetsansvarig på en annan bilfirma, säger Johan och fortsätter:
– Men det här är någonting annat och det är väldigt roligt att jobba och träffa så mycket människor. Man får lära sig handskas med olika typer av personer, vilket är viktigt. Det är vi som i mångt och mycket är ansiktet utåt för Hurtigs Bil.
Ett ansikte som gör ett gott första intryck.